Rolul instituțiilor publice în sprijinirea procesului de implementare a noilor măsuri propuse în contextul transformărilor digitale și al pieței muncii Transformările accelerate ale pieței muncii, generate de digitalizare, automatizare și
Posibilitatea inițierii unui grup de lucru mixt pentru evaluarea impactului potențial al modificărilor legislative 1. Introducere Într-o perioadă marcată de transformări accelerate și profunde ale pieței muncii, generate de factori
Nevoia corelării legislației muncii cu inițiativele europene în domeniul ocupării și digitalizării Trăim într-o epocă în care schimbările tehnologice transformă profund nu doar modul în care comunicăm, ci și modul
Libertatea de exprimare și responsabilitatea în mediul online: un echilibru necesar pentru o societate sănătoasă În societatea contemporană, libertatea de exprimare reprezintă unul dintre pilonii fundamentali ai democrației și ai
Impactul digitalizării asupra relațiilor de muncă și a dialogului social: O transformare profundă în era tehnologiei În ultimii ani, digitalizarea a devenit un fenomen global care a schimbat radical modul
Ghid de Îmbunătățire a Managementului Organizațional în ONG-uri, Planificare Strategică și Optimizare a Fluxurilor Instituționale Cuprins : 1. Introducere 2. Evaluarea Nevoilor Organizaționale 3. Dezvoltarea Planificării Strategice 4. Optimizarea Managementului
Acțiunile în dialogul civic: piloni esențiali pentru o societate democratică și participativă În contextul societăților moderne, caracterizate prin diversitate și complexitate, dialogul civic reprezintă fundamentul pe care se clădesc valorile
Munca la distanță și flexibilitatea programului de lucru – nevoia unor reglementări clare în realitatea post-pandemică Pandemia de COVID-19 a forțat o reinventare accelerată a modului în care muncim. Pentru
Adaptarea Codului Muncii la Realitățile Organizațiilor Societății Civile în Era Digitalizării Organizațiile Societății Civile (OSC) reprezintă un pilon fundamental al democrației, fiind motoare ale schimbării sociale, promovării drepturilor omului, incluziunii
România se află pe ultimul loc în Uniunea Europeană la competențe digitale de bază, cu doar 28% dintre cetățenii între 16 și 74 de ani având astfel de abilități, comparativ
Ce înțelegem prin dialog civic? Dialogul civic reprezintă o formă importantă de interacțiune între reprezentanții societății civile – incluzând parteneri sociali, organizații non-guvernamentale (ONG-uri), fundații, asociații meșteșugărești, organizații ale pensionarilor
Drepturile civice și participarea cetățenilor la procesul decizional reprezintă fundamentele unei societăți democratice. Acestea le permit cetățenilor să își exprime opinia și să influențeze deciziile publice prin diverse forme de
Voluntariatul joacă un rol esențial în dialogul social, având un impact semnificativ asupra comunităților și asupra modului în care se desfășoară interacțiunile între diferitele grupuri sociale, organizații și instituții. Iată
Într-o lume în continuă schimbare, cu un ritm rapid al evoluțiilor tehnologice și economice, formarea profesională și învățarea pe tot parcursul vieții devin esențiale pentru dezvoltarea unei forțe de muncă
Îmbunătățirea mediului pe piața muncii din România necesită un set de măsuri coerente și sustenabile care să sprijine atât angajații, cât și angajatorii. Câteva direcții cheie ar fi: 1. Reformarea
Sistemul dual de învățământ din Germania reprezintă un model de succes care integrează învățământul teoretic cu experiența practică în cadrul companiilor, creând o punte între educație și piața muncii. Acest
Flexicuritatea este un model de piață a muncii care pune accentul pe trei componente principale: Implementarea flexicurității în Danemarca 1. Flexibilitatea angajatorilor În Danemarca, angajatorii au o mare libertate de
Uniunea Europeană promovează educația și formarea profesională continuă prin strategii și programe menite să faciliteze adaptarea lucrătorilor la schimbările tehnologice, digitale și ecologice. Este responsabilitatea fiecărui stat membru să implementeze
Sprijinirea antreprenoriatului și a IMM-urilor constituie o altă direcție relevantă de urmat pentru îmbunătățirea mediului pe piața muncii din România, făcând parte dintr-un set de măsuri coerente și sustenabile care
Reformarea sistemului de educație și formare profesională reprezintă una dintre direcțiile cheie pentru îmbunătățirea mediului pe piața muncii din România făcând parte dintr-un set de măsuri coerente și sustenabile care
1. Deficitul de competențe și decalajul dintre cererea și oferta de muncă Una dintre cele mai mari provocări este discrepanța dintre competențele căutate de angajatori și cele oferite de candidați.
Digitalizarea și automatizarea proceselor administrative reprezintă una dintre direcțiile cheie pentru îmbunătățirea mediului pe piața muncii din România făcând parte dintr-un set de măsuri coerente și sustenabile care să sprijine
Creșterea flexibilității muncii reprezintă una dintre direcțiile cheie pentru îmbunătățirea mediului pe piața muncii din România făcând parte dintr-un set de măsuri coerente și sustenabile care să sprijine atât angajații,
Creșterea atractivității pieței muncii pentru forța de muncă tânără și diaspora reprezintă una dintre direcțiile cheie pentru îmbunătățirea mediului pe piața muncii din România făcând parte dintr-un set de măsuri
Organizațiile societății civile (OSC) joacă un rol esențial în comunitate, dar pentru a-și atinge obiectivele cu eficiență, este crucial să își optimizeze procesele interne. O gestionare inteligentă a resurselor și
Analiza șomajului și a migrației forței de muncă la nivelul statelor membre UE arată că acestea sunt interconectate, sunt influențate de diverși factori economici, politici și culturali, precum și complexitatea
La nivelul Uniunii Europene educația și formarea intră în sfera de competență a statelor membre. Astfel, inițiativele europene pentru competențe urmăresc mobilizarea tuturor părților interesate pentru sprijinirea următoarelor direcții de
Strategia europeană privind ocuparea forței de muncă, care datează din 1997, stabilește obiective comune pentru politica de ocupare a forței de muncă și contribuie la o coordonare necoercitivă între statele
Migrația forței de muncă reprezintă un fenomen complex și dinamic, care a marcat profund piața muncii și structura demografică a României în ultimele decenii. Fluxurile de migrație, atât cele de
La nivelul Uniunii Europene combaterea șomajului în rândul tinerilor este o prioritate, având în vedere impactul acestuia asupra economiilor și societăților statelor membre. UE implementează mai multe măsuri și inițiative
În România, măsurile europene de combatere a șomajului în rândul tinerilor au fost adaptate la contextul național, folosind instrumente precum Fondul Social European Plus (FSE+), Inițiativa pentru Ocuparea Tinerilor (YEI)
Într-o lume aflată în continuă schimbare, formarea continuă și recalificarea adulților reprezintă piloni esențiali pentru asigurarea unei forțe de muncă competitive și adaptate cerințelor pieței. Uniunea Europeană promovează o serie
Conform legislației, accesibilitatea presupune ansamblul de măsuri și lucrări de adaptare a mediului fizic, precum și a mediului informațional și comunicațional conform nevoilor persoanelor cu handicap, factor esențial de exercitare
Pentru îmbunătățirea formării profesionale continue în România, pot fi abordate următoarele direcții principale: Cursuri modulare și aplicate – în loc de formări lungi și generale, ar fi utile programe mai
Digitalizarea reprezintă un factor transformator esențial pentru organizațiile societății civile (OSC-uri), contribuind nu doar la eficiența operațională, ci și la creșterea impactului acestora asupra comunităților pe care le servesc. Iată
În luna decembrie 2024 au fost identificate o serie de modificări legislative și propuneri de modificări, cu impact asupra politicilor pieței muncii: În Monitorul Oficial, Partea I nr. 1210 din
În luna ianuarie 2025 au fost identificate o serie de modificări legislative și propuneri de modificări, cu impact asupra politicilor pieței muncii: Intră în vigoare noile norme UE pentru consolidarea
Formarea profesională reprezintă un pilon esențial pentru dezvoltarea competențelor angajaților și creșterea competitivității pe piața muncii. Atât Codul Muncii, cât și Legea nr. 76/2002 reglementează formarea profesională ca un instrument
Codul Administrativ al României, aprobat prin OUG nr. 57/2019 publicată Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 555 din 5 iulie 2019, stabilește drepturile și obligațiile instituțiilor și autorităților publice
In contextul schimbărilor rapide din economia globală, este esențial ca sistemele educaționale să evolueze și să se adapteze la noile realități. Această necesitate de adaptare se bazează pe mai multe
În luna noiembrie 2024 au fost identificate o serie de modificări legislative și propuneri de modificări, cu impact asupra politicilor pieței muncii: Reglementarea epuizării profesionale (burnout) la nivel național –
Într-o lume în continuă schimbare, cu un ritm rapid al evoluțiilor tehnologice și economice, formarea profesională și învățarea pe tot parcursul vieții devin esențiale pentru dezvoltarea unei forțe de muncă
Îmbunătățirea mediului pe piața muncii este un obiectiv constant al politicilor economice și sociale, având ca scop crearea unui cadru favorabil pentru angajați și angajatori. În România, reglementările în vigoare
Obiectiv: Implementarea unor proceduri și instrumente digitale care să automatizeze procesele de urmărire și evaluare a rezultatelor. Acestea vor permite colectarea, procesarea și analiza datelor în timp real, oferind o
Piața muncii din Maramureș reflectă o combinație de provocări structurale, nevoi specifice și tendințe emergente care modelează oportunitățile și cerințele din diverse sectoare economice. Analiza de mai jos oferă o
Obiectiv: Optimizarea comunicării interne prin automatizarea fluxurilor de lucru, utilizând instrumente digitale care să asigure eficiență, claritate și colaborare fluidă între membrii echipei. Integrarea acestor instrumente în strategia de digitizare
DEFICITUL DE FORȚĂ DE MUNCĂ CALIFICATĂ și INTEGRAREA GRUPURILOR VULNERABILESoluții propuse pentru combaterea acestora Analizând modul de aplicare a politicilor privind piața muncii în România au fost identificate o parte
Obiectiv: Automatizarea fluxurilor de lucru și integrarea instrumentelor digitale au scopul de a îmbunătăți gestionarea informațiilor, asigurând accesibilitate, transparență și eficiență în utilizarea datelor la nivel organizațional. I. Etape pentru
DEFICITUL DE FORȚĂ DE MUNCĂ CALIFICATĂ și INTEGRAREA GRUPURILOR VULNERABILE Soluții propuse pentru combaterea acestora Analizând modul de aplicare a politicilor privind piața muncii în România au fost identificate o
Din studiul legislației Uniunii Europene și naționale cu relevanță în domeniul relațiilor de muncă, în luna octombrie 2024 am identificat modificările legislative operate atât la nivelul legislației primare, cât și
Potrivit actelor normative în vigoare, vizând piața muncii, am evaluat eficiența politicilor pieței muncii, în România și la nivel european din perspectiva următorilor indicatori: gradul de ocupare a forței de
Munca informală sau cum este mai bine cunoscută – „munca la negru” și munca subdeclarată au reprezentat o problemă constată în România. Afectează în special sectoare cum ar fi construcțiile,
În calitatea sa de stat membru UE, România are obligația de a transpune în termen, complet și corect directivele UE, precum și pe cea de a transmite Comisiei Europene (Comisia)
Denumire: Dialog social și parteneriate pentru Ocupare și Formare
Cod proiect: PEO/48/PEO_P1/OP4/ESO4.2/PEO_A7/309187
Denumirea beneficiarului: ASSOC – Asociaţia Profesională Neguvernamentală de Asistenţă Socială
Partener: FDSS – Fundația pentru Dezvoltarea Serviciilor Sociale
Pentru informații detaliate despre celelalte programe cofinanțate de Uniunea Europeană, vă invităm să vizitați www.fonduri-ue.ro
Please type here to search text and press enter.
New membership are not allowed.