- Acest subiect are 1 răspuns, 2 opinii și a fost actualizat ultima dată acum 5 luni, 3 săptămâni de
Bogdan Gabor.
-
- Author
- Posts
-
martie 26, 2025 la 1:07 pm#2172
Bogdan Gabor
ParticipantUrmare a solicitării dumneavoastră, privind implementarea contractului încheiat cu Primăria Ocna Șugatag, vă comunicăm următoarele aspecte de care trebuie să țineți seama în executarea clauzelor contractuale:
Bunul pe care l-ați primit în folosință gratuită are statutul unui bun proprietate publică al comunei Ocna Șugatag, astfel încât, în exploatarea lui va trebui să respectați dispozițiile articolului 349-353 din Codul Administrativ, precum și dispozițiile clauzelor contractului de comodat care este întocmit în temeiul dispozițiilor legale, care reglementează regimul juridic al bunurilor proprietate publică.
Pentru a vă proteja dreptul real dobândit va trebui să vă înregistrați dreptul de folosință în registrul de carte funciară astfel încât acest drept să fie opozabil terților.
În situația în care vă sunt aduse atingeri a dreptului de folosință din partea unor terțe persoane fizice sau juridice, sau ar apărea alte cauze care ar putea conduce la împiedicarea folosinței bunului, va trebui să informați de îndată Consiliul Local al Primăriei Ocna Șugatag, pentru a vă proteja și pentru a vă asigura exercitarea dreptului de folosință gratuită, conform art. 351 alin. 2.
Tot în ceea ce privește modalitatea exercitării dreptului de folosință, aveți obligația să nu cedați folosința imobilului altor persoane fizice sau juridice, nici cu titlu gratuit și nici cu titlu oneros. Acest lucru fiind interzis de dispozițiile art. 351 alin. 1 din Codul Administrativ.
Pentru obținerea diferitelor licențe, atorizații, avize etc. de care aveți nevoie pentru a vă putea exercita activitățile, va trebui să comunicați autorităților competente, atât hotarârea Consiliului Local Ocna Șugatag prin care vi s-a aprobat darea în folosință a imobilului în cauză, cât și contractul de comodat încheiat cu Primăria Ocna Șugatag, în vederea punerii în executare a hotărârii.
Subliniem faptul că, atât hotărârea Consiliului Local, cât și contractul de comodat, vor trebui comunicate autorităților de licențiere chiar în situația în care ați obținut licențele pentru diferite activități, anterior emiterii hotărârii Consiliului Local și a semnării contractului de comodat.
În ce privește eventuale lucrări pe care ați dori să le executați, acestea vor trebui să respecte, dispozițiile contractuale, cât și din dispozițiile art. 350, alin. 2, lit. d) și e) din Codul Administrativ, mai exact veți putea executa lucrări de întreținere curentă pentru conservarea și menținerea bunului în condiții optime de exploatare, lucrări care însă nu vor putea modifica bunul primit în tot sau în parte. În situația în care, pentru obținerea unor avize de funcționare (ISU, Mediu etc.) vă sunt impuse executarea unor lucrări care să aducă anumite modificări bunului înainte de a începe lucrările, va trebui să solicitați acordul expres al Consiliului Local Ocna Șugatag pentru executarea acestor lucrări. Eventualele extinderi ale bunului ca urmare ale executării unor asfel de lucrări, vor intra în proprietatea publică a Comsiliului Local, iar asociația dumneavoastră nu va putea solicita decontarea contravalorii acestor lucrări de la Consiliul Local așa cum reiese din clauzele contractuale.
Referent îmbunătățire a managementului organizațional specific OSC S
-
AuthorPosts
You must be logged in to reply to this topic.